Bas On Air, Plof neer op je bank!

EnterTechnieuws – Black Friday

BLACK FRIDAY…
Een evenement dat heel Nederland wakker schud elk jaar weer…
Nou ja dat valt eigenlijk ook best wel mee.
Het is een van oorsprong Amerikaanse gewoonte, dat plaatsvind op de dag na Thanksgiving, de meeste mensen hebben dan vrij en wordt daar beschouwd als het begin van het seizoen voor kerst aan en inkopen.

En om de mensen dan naar de winkels te lokken adverteren veel winkels met stuntende aanbiedingen… Althans .. zo het lijkt!

In Amerika zijn het vaak wel echte stunt aanbiedingen en staan er vaak rijen mensen voor de deuren van de winkels om vervolgens met tig tegelijk de winkel binnen te vallen en alles overhoop te halen, op tv worden hier elk jaar weer genoeg beelden van vertoond.

Die gekte kennen we in Nederland gelukkig niet, we zijn hier wat dit soort aankopen betreft nog vrij nuchter. Als hier iets in de aanbieding is, en we hebben het nu niet nodig, kopen we het in de meeste gevallen ook echt niet, omdat de meeste producten een paar weken later weer in de aanbieding komen, soms zelfs nog goedkoper. Neem als voorbeeld, nu 2e halve prijs, straks 1+1 gratis.
Fijne termen voor de echte koopjesjagers.

Er zijn in Nederland wel wat winkels die meedoen aan deze gekte, maar het valt nog erg mee, en de aanbiedingen zijn ook niet zo denderend dat de winkels vol staan met mensen, die alle schappen overhoop halen en noem nog wat voorbeelden op.

LEES OOK:   Tech: Apple stopt met verkoop speakers van externe leveranciers

Nee, ik heb het zelfs meegemaakt bij de rode media gigant, dat ze een speaker in de aanbieding hadden die “gister” 99 euro was, en nu met Black Friday maar liefst … 95 euro … Sorry maar ik denk dat niemand het daar nu wel om zou kopen, ik had toen ik het zag zelfs het idee om deze winkel te negeren tot 2025, en dat lukt mij tot nu toe meer dan prima!

Giganten die stunten met aanbiedingen doen dit namelijk vaak op vage manieren, dit is een waarschuwing voor als u binnenkort zo’n speciale aanbieding gaat kopen, of een speciaal aanbod krijgt. Want wat vaak gebeurt is bijvoorbeeld dat iets vandaag 100 euro kost, het de week voor Black Friday naar 125,- euro gaat, en dan op de dag zelf verkocht wordt voor 95 euro… Ofwel hoe een enorm verlies heb je dan als bedrijf.. weer die zelfde 5 euro…
Kom op bedrijven, ondernemers.
Als je dan zo graag mee wil doen aan deze actie-dagen, kom dan met echte stunt aanbiedingen, neem dan het gewaagde voorbeeld van Amerika over, en houd je klanten vooral NIET voor gek!

Het volgend discussie punt en vraag, is of het dit jaar wel door moet gaan, online zou geen probleem hoeven te zijn, maar in de echte reallife winkels zelf, is nu geen verstandige zet, we willen juist zo min mogelijk mensen in winkels hebben. Hopelijk wordt er een goede oplossing voor gevonden, of zetten we gewoon de actie stop vanaf dit jaar. Laat die gekte maar lekker in Amerika

Design en lifestyleDesign en lifestyle

Voeg opmerking toe

Geef een reactie

Laatste Berichten

LUISTER LIVE BR6 – Radio

KIJK LIVE BR6 – TV

Bas On Air – Top 40 Classics

LUISTER LIVE BR6 – Radio

KIJK LIVE BR6 – TV

TME – Cultuur

Bezoek DeMuziekExperts.nl voor meer Cultuur Columns!

TME – Piets Uitspraak

Bezoek DeMuziekExperts.nl voor meer Uitspraken van Piet!

De Muziek Experts

Bas On Air

De Muziek Experts is een satirisch programma van Piet de Rooij en Bas van Zetten waarin de wat onbekendere muziek aan bod komt. Naast de vaste rubriek Taalvoudje Bedankt bevat het programma twee columns over plaatselijke en landelijke gebeurtenissen die in dit radio-uur verweven zitten.

Dinsdagavond 20:00 - 21:00
Zaterdag HH 11:00 - 12:00
Website: DeMuziekExperts.nl
Bas On Air - Chat
Translate »