Sla je slag en scoor… je hoort die
uitspraak regelmatig op tv en misschien ook wel radio
voorbijkomen.
Een zogenaamd slim bedrijfsplan bedacht door de
geldwolven van Emesa NL BV ook wel bekend als VakantieVeilingen.
Je
kan hier bieden op bepaalde producten, om het voor een zo laag
mogelijk bedrag toe te eigenen.
Bijvoorbeeld dat ene Horloge of die Boormachine voor spotprijzen zoals gezien op TV.
Je ziet zo’n product voor een
spotprijs, neem even een boormachine voor 10,- dat klinkt goedkoop..
je gaat bieden, en je moet per bod MINSTENS één euro meer bieden,
dus je eerste bod is 11,- … tot nu toe nog vrij normaal.. maar dan
komt de volgende bieder.. die bied ik noem even 15,- die gaat gelijk
met 4 euro omhoog.. dat mag, je mag max 50,- meer bieden als het
laatste bod..
Tot daar ook nog redelijk normaal, zo gaat een
bieding nu eenmaal…
Nou ja na een aantal biedingen is de tijd
om en jij hebt het laatste bod van 40,- gedaan op die overdeluxe
boormachine gedaan. Opzich een goed bod, maar dan komt het welbekende
ADDERTJE vanonder het gras vandaan.. want zoals elk biedings bedrijf
.. had je van te voren al kunnen bedenken, komen er administratie en
verzendings kosten bij.
Nou die kosten zijn niet de minste, er
komt nog minstens 11 euro boven op de door jouw gemaakte biedings
kosten, dus bied je 40,- dan betaal je minstens 51 euro, en dan kom
je er misschien weer achter dat die boormachine weer duur betaald is,
en waarschijnlijk goedkoper was in de doe-het-zelf-speciaalzaak. Het
komt zelfs voor.. maar daarbij houden ze zichzelf uiteraard van de
domme, dat het product dat je koopt veel goedkoper is dan de
adviesprijs die er online bij wordt vermeld.
Bijv. een TV met
adviesprijs 300,- kan in de winkel bijvoorbeeld maar 200 euro kosten,
en dat is vals, want je gaat bieden tegen die adviesprijs, Ohhh hij
is 300,- waard, nou dan bied ik wel 250,- heb ik alsnog winst… nou
dat klopt dan dus niet helemaal.. helaas.
En het hoofd bedrijf waar dus Emesa BV
staat aan het hoofd van nog zo’n bedrieger, namelijk
VakantieVeilingen.
Één ding wat heel erg duidelijk is, is dat er
met je wordt gespeeld op een heel negatieve manier, je ziet een
bepaald bedrag, en je gedachte gaat er maar van uit dat dat bedrag
klopt, daar bied je dus tegen op.
De slimste zijn diegene die OF
helemaal niet meedoen aan dit soort ongein, of diegene die eerst
controleren of die adviesprijs wel klopt… Overigens zou ik dit bij
veel grote aankopen sowieso wel doen. Koop je een nieuwe auto voor
20000 euro, en controleer je niks.. rijd je even later langs een
andere dealer die m voor 17500 verkoopt… Ik zeg je , ik weet wel
betere dingen te doen met 2500 euro!
En dan nog zoiets, het bedrijf RUMAG
dat valt onder.. RUMAG b.v. Ja duhh… dankzij de felle kritiek in de
één na laatste uitzending van Zondag met Lubach is de zogenaamde
“topman” van Rumag opgestapt.
Wat is nu het probleem… wel
het blijkt dat de teksten die hun maken, vrijwel altijd gejat
zijn.
Ze stonden bijvoorbeeld al heel veel eerder op websites,
kranten of andere media.
Of iemand zet gewoon een leuk bedacht
zinnetje onbewust op social media, en dat pakken hun mee als soort
van aandenken aan jou.
Nog erger is dat ze probeerde te verdienen
aan het momenteel heersende virus.
Ze hebben specials t-shirts in
de verkoop gebracht waarvan de opbrengst naar het Rode Kruis zou
gaan.. Helaas hielden ze hier zelf een aardig bedragje aan over. Wel
te verstaan tussen de 35 en 55 duizend op tijd van vermelding.
Het zat zo, je kocht een shirt van hun
website op het rode kruis te sponsoren. Het shirt kostte 14,95, en je
sponsorde 10 euro aan het rode kruis. Helaas was dit niet zo
duidelijk, want die 10 euro betaalde je nog BOVENOP die 14,95.. a
fijn, dan zijn we wel van de kosten af toch? Nee… er kwam ook nog
bijna 7 euro verzendkosten bij … uiteindelijk betaal je ruim 31,-
per shirt … winst marge.. GIGANTISCH .. klopt dit in het kader van
een goed doel en een rot virus… NEE!
Rumag deed niet slim en
moet daar nu dus onder lijden.
Daarom hebben we DARUM nog 😉
Voor nu alle negatieviteit aan de kant, op naar het
positieve.. we zijn vanaf heden BR6, wat staat voor Bodegraven
Reeuwijk en de 6 kernen, maken 24 uur per dag en 7 dagen in de week
Radio en Televisie programma’s voor U als luisteraar of kijker.
Alles
is aangepast, de vormgeving van de Radio, en het uiterlijk van de
kabelkrant, inclusief uiteraard het logo.
BR6 is er voor u,
altijd dichtbij via BR6.nl en social media BR6Nieuws.
Voeg opmerking toe